Готуємося стати школярами.
Успіх у вирішенні такого складного і важливого завдання, як успішне навчання дитини в школі, багато в чому залежить від правильно організованої наступності не лише між дитячим садком і школою, а й між дошкільним закладом, школою та сім’єю. Готувати дитину до школи потрібно, докладаючи спільних зусиль:
Соціальний компонент
Дитина повинна розуміти, що в школу вона йде не лише гратися з друзями, а й одержувати нові знання та вміння.
У дитини до початку навчання у школі мають бути сформовані адекватна самооцінка; потреба у спілкуванні з іншими; уміння підкорятися інтересам дитячих груп; уміння встановлювати стосунки з ровесниками і дорослими.
Поради психолога: виховуйте у дитині не тільки лідерські якості та навички, але й уміння підкорятися іншим, якщо це необхідно. Дитина повинна бути терплячою стосовно інших.
Емоційний компонент
Дитина впевнена в собі; відчуває задоволення, радість; переважають позитивні емоції; намагається стримувати негативні емоції.
Поради психолога: дітей необхідно вчити слухати і переказувати почуте, відповідати на запитання, не відхиляючись від теми, виражати свою думки, емоції та бажання.
Вольовий компонент
Уміння керувати своєю поведінкою; розвиток емоційної стійкості; довільність сприймання (не тільки слухати, але й чути вчителя, однолітків, запам’ятовувати і відтворювати дії); робити не лише те, що цікаво, а й те, що потрібно, доводити почату справу до кінця.
Поради психолога: дітей необхідно вчити чекати своєї черги, самостійно справлятися з образами, невдачами, доводити почату справу до кінця.
Інтелектуальний компонент
Розвинуте сприйняття; стійка увага на предметі чи діяльності; наявність аналітичного мислення, що проявляється в здатності виділяти і розуміти важливі ознаки та зв’язки між предметами; здатність відтворювати зразок, логічно запам’ятовувати; оволодіння на слух розмовною мовою; розвиток дрібною моторики, зоровомоторної координації; розвиток здатності до навчання.
Мотиваційний компонент психологічної готовності
Відображає бажання чи небажання дитини навчатися. Цей компонент дуже важливий, бо від нього залежить входження дитини в нову для неї діяльність, яка відрізняється від ігрової своєю обов’язковістю, інтелектуальним навантаженням, необхідністю подолання труднощів тощо.
Готувати дитину до школи означає: турбуватися про її фізичне здоров’я; збагатити життєвий досвід; закріпити побутові навички; розвивати правильне мовлення;навчити спостерігати, думати, осмислювати побачене і почуте; учити поважати думку іншого; ознайомитися з результатами психологічного дослідження; поступово формувати зацікавленість до навчання і позитивне ставлення до школи загалом.