^У гору
Get Adobe Flash player

Державна служба якості освіти України

Батьківська школа

    Важливою складовою повноцінного розвитку дитини є батьківські методи виховання, особливо в дошкільному віці. Адже від 3 до 6 років у малюка формується самосвідомість та самооцінка, розвивається емоційно-вольова сфера, відбувається статева ідентифікація. Але не тільки батьки виховують дитину, певну частку цього процесу бере на себе дитячий садок. Завдяки спільній діяльності в дитячому колективі у дошкільника будуються емоційні відносини з людьми, зароджується співпереживання (емпатія). Тому необхідна плідна співпраця батьків і психолога дитячого садка для більш якісної організації виховного процесу. 

  Створюючи таку співпрацю Людмила Анатоліївна організувала у 2016 – 2017 р. «Школу для батьків» у формі тренінгових занять, де були розглянуті окремі аспекти філософії виховання дітей, заборони і покарання, аспекти складової частини особистості. Під час тренінгів батьки мали можливість відчути на собі тягар заборон, якими зазвичай дорослі оточують дітей. Розібрали вплив покарань на психічно-емоційний стан дитини. Головною метою було показати, що акцентувати увагу у процесі виховання дошкільника необхідно не стільки на інтелектуальну, скільки на емоційну сферу дитини. 

Робота  з метафоричними асоціативними картами.

    Що таке метафоричні асоціативні карги? На перший погляд, це просто набір картинок завбільшки з гральну карту або листівку. Насправді ж це інструмент арт- терапії, застосовуваний психологами різних те­рапевтичних шкіл в індивідуальній, сімейній і груповій роботі, з будь-якою віковою аудиторією, без обмежень за національною та релігійною ознаками, для клієнтів з будь-яким рівнем освіти/.Цей інструмент використовують для проективної психодіагностики, консультування та психокорекції.

    Асоціативні карти порівнюють з ненаписаною книгою. Вони запрошують нас у світ непізнаного, пригод і відкриттів, – у внутрішній світ кожного гравця. Окремі історії цієї книги щоразу створюються заново, на наших очах і за нашої участі.
    Асоціативні карти працюють через інтуїтивне, емоційне сприйняття, а не через когнітивний процес, тобто, вони покликані стимулювати, насамперед, образно-інтуїтивну праву півкулю головного мозку, а не раціонально-словесну ліву. А саме цього дуже бракує нашій системі освіти, яка перевантажує раціональне мислення та ігнорує, навіть зневажає, почуття, інтуїцію учня, його унікальність.
    Малюнки на картах є неоднозначними, розмитими або філософськи-узагальненими; тому вони є чудовим підґрунтям для проектування: «матеріалізації», візуалізації нашого внутрішнього світу – імпульсів, страхів, бажань, очікувань, цінностей тощо. Цей внутрішній світ можна пізнавати, усвідомлювати та інтерпретувати саме завдяки проективним технікам, до яких належать проективне малювання, робота з імагінацією (зокрема, в методі символдрами), а також асоціативні карти. Наші реакції на ці карти – стимул для самопізнання і розвитку.

    Цим визначається і діагностичний, і корекційний, психотерапевтичний потенціал карт.
     Робота з асоціативними картами може відбуватися в різному форматі: як індивідуальна чи групова гра; як гра з сім’єю чи в парі (дитина і хтось з батьків; учень – учитель, шлюбні чи ділові партнери). Ці карти можуть застосовуватись і для самоаналізу, що, до речі, дозволяє не кожна корекційно-терапевтична методика.

Працювати з асоціативними картами можна як відкрито, явно (з відкритим, повернутим догори, малюнком чи словом), так і наосліп (сорочкою доверху).
 

Казкотерапія

    Практичний психолог проводить групові заняття з казкотерапії 1 раз на тиждень .
    Як відомо, у віці від трьох до шести років у дитини формується образне мислення. Воно допомагає думати про предмети, порівнювати їх, коли вона їх не бачить. Дитина починає формувати модель навколишньої дійсності. А робить вона це за допомогою казки.
    Казка - це психологічний феномен, що зосереджує в собі культурну спадщину й духовний досвід в соціумі. На цьому грунтується один із сучасних методів арт -терапії - казкотерапії.
    Казкотерапія пов'язана насамперед з усвідомленням сенсу казкових подій та їх взаємозв'язку із ситуаціями реального життя. Якщо дитина з раннього віку почне усвідомлювати «казкові уроки», відповідати на запитання: «Чому нас із тобою вчить казка?», співвідносити відповіді зі своєю поведінкою, то вона стане активним користувачем свого банку життєвих ситуацій.
    Казкотерапія - це процес утворення зв’язку між казковими подіями та поведінкою в реальному житті, перенесення сенсу «казкового уроку» в реальність.
    Робота проводиться на якому килимовому покритті, що створює невимушену теплу атмосферу, забезпечує додатковий психологічний ефект.
    Під час театралізованої діяльності відбувається звільнення від негативних емоцій, зняття психологічного напруження, корекція порушень спілкування, формування адекватної поведінки, самооцінки.

Кодекс виховання.

1. Коли дитину оточує критика, вона звикає засуджувати.
2. Коли дитину оточує ворожість, вона звикає воювати.
3. Коли дитину оточують насмішки, вона стає сором’язливою.
4. Коли дитина живе з почуттям сорому, вона набуває комплексу вини.
5. Коли дитина живе в атмосфері толерантності, вона вчиться бути терпимою.
6. Коли дитина живе в атмосфері підтримки, вона вчиться бути впевненою в собі.
7. Коли дитина живе в атмосфері чесності, вона вчиться справедливості.
8. Коли дитину хвалять, вона вчиться цінувати інших.
9. Коли дитина живе в атмосфері безпеки, вона вчиться довіряти іншим.
10. Коли дитина живе в атмосфері схвалення, вона вчиться любити себе.
11. Коли дитина живе в атмосфері прийняття, доброзичливості, вона вчиться знаходити любов у цьому світі.
Copyright © 2014. ЗДО №11 "Теремок"