^У гору
Get Adobe Flash player

Державна служба якості освіти України

   Графік роботи басейну

Понеділок:

9.30-10.30 середня група «Дзвіночок»

10.30-11.30 середня група «Гвоздичка»

11.30-12.30 середня група «Яблунька»

Вівторок

9.30-10.30 старша група «Ялинка»

10.30-11.30 старша група «Тополька»

11.30-13.30 старша група «Малинка»

Середа

9.30-10.30 середня група «Дзвіночок»

10.30-11.30 середня група «Гвоздичка»

11.30-12.30 середня група «Яблунька»

Четвер

9.30-10.30 старша група «Ялинка»

10.30-11.30 старша група «Тополька»

11.30-13.30 старша група «Малинка»

Пятниця

9.30-10.30 молодша група «Конвалія»

10.30- 11.30молодша група «Полуничка»

11.30-12.30 молодша група «Тюльпан»

«Організація фізкультурно-оздоровчої роботи в басейні у дошкільних навчальних закладах»

Заняття з плавання є унікальним засобом позитивного впливу на організм дитини, вдосконалення рухів, розвиток фізичної витривалості, самостійності, наполегливості тощо.
Навчання плавання у дошкільних закладах може розпочатися з третього року життя. Найдоцільніший час для занять: після сніданку з 9.30 до 12.30, після денного сну - з 15.15 до 17.30. При цьому враховується, що заняття з плавання можна проводити не раніше, ніж через 30-40 хв. після їжі та не пізніше ніж за 1,5-2 години до нічного сну.      
Заняття з плавання проводяться двічі на тиждень в старшій та середній групах, в молодшій один раз. У ці дні не плануються звичайні фізкультурні заняття та заняття фізичними вправами/фізкультурні комплекси під час денних прогулянок, а також дитячий туризм.
Заняття з плавання організовуються з окремими підгрупами дітей: 3-й рік життя - по 5-6 дітей, 4-й рік по 8-10, 5-7-й роки по 10-12 дітей.
Перші заняття короткотривалі - 5-7 хвилин. Поступово їхню тривалість для дітей третього року життя доводять до 10-15 хвилин, для дітей четвертого року життя - 10-20 хвилин, для дітей п᾽ятого року - до 20-25 хвилин, для дітей старшого дошкільного віку-до 30(40) хвилин. Заняттям в басейні мають обов᾽язково передувати гігієнічні процедури.
Навчання елементів плавання відповідно до програмових вимог організовується поетапно й спрямовані на реалізацію певних завдань, а саме:
-І етап (3-4-й роки життя) - ознайомлення дітей з водою та її властивостями, освоєння у воді;
-ІІ етап (4-5-й роки життя) - набуття дітьми умінь і навичок, які допомагають почуватися у воді впевнено (спливати, лежати на воді, ковзати по ній, видихати у воду, розплющувати очі у воді тощо);
-ІІІ етап (6-7-й роки життя)-навчання плавання певним способом та правильним узгодженням рухів рук, ніг і дихання, починаючи з полегшених способів (наприклад, плавання кролем на грудях і спині без виносу рук).
Типова структура заняття з плавання:
- розминка (з ходьбою, пробіжками, комплексом загально розвиваючих вправ, підготовчими до плавання вправами на суші); якщо ж немає місця для «сухого» плавання, розминка проводиться у воді;
- вправи на пересування (з ходьбою, бігом, підскоками), освоєння у воді (занурювання, затримка дихання, видих у воду, відкривання очей у воді, спливання тощо);
- спеціальні вправи на опанування певного способу плавання, засвоєння рухів рук, ніг, узгодженням рухів тощо), рухливі ігри у воді з використанням уже засвоєних умінь;
- вільне плавання.
Для виконання вправ та ігор, спрямованих на вивчення і вдосконалення рухів у горизонтальному, безопорному положенні у воді, рекомендується відводити до 80% часу основної частини заняття.

Правила техніки безпеки під час проведення занять у басейні

    Плавання сприяє гармонійному розвитку дитини та корисне для її здоров'я, проте, будь-які заняття у воді завжди потребують особливої пильності та обережності, аби    запобігти можливим нещасним випадкам.
  • Дітям заборонено пустувати під час занять у басейні, а також:
  • бігати у приміщенні басейну;
  • штовхати будь-кого у воду;
  • стрибати у воду з бортиків басейну;
  • кричати та симулювати потопання.
  • Діти мають заходити у воду або виходити із води тільки з дозволу інструктора з плавання:
  • у роздягальній діти роздягаються за допомогою дорослих, спершу приймають душ, потім одягають купальні костюми та шапочки для плавання. Після того вони йдуть на заняття і лише з дозволу та під наглядом інструктора з плавання спускаються в чашу басейну східцями, тримаючись за поручень.
  • Дитина може відвідувати басейн за станом здоров’я:
  • відвідують заняття з плавання лише ті діти, яким це можна за станом здоров’я.
  • Для того, щоб зайти до басейну, дитина повинна мати з собою:
  • купальний костюм або плавки;
    • шапочку для басейну ;
    • рушник;
    • набір гігієнічних засобів для душу.

Педагогічне кредо: "Фізичні вправи можуть замінити безліч ліків, а жодні ліки в світі не можуть замінити фізичні вправи" (Анджело Моссо).

"Мій успіх - це успіх моїх вихованців" - під таким девізом працює  інструктор з фізкультури закладу дошкільної освіти №11 "Теремок" Школи сприяння здоров'ю Вороніна Ніна Віталіївна.
Своє завдання бачить в тому, щоб допомогти дітям проявити власні потенційні  можливості,  дані їм від народження, які є в кожної дитини.
Однією з важливих теоретичних і практичних проблем   фізкультурно-оздоровчої роботи, над якими працює інструктор з фізкультури спільно з колективом закладу, є впровадження і використання в процесі фізичного розвитку дитини інноваційних оздоровчих технологій сучасності, зокрема дитячого фітнесу, який включає в себе різноманітні напрямки сучасних здоров'язберігаючих технологій, адаптованих до вікових особливостей дитини:  вправи Пілатес, стретчінг, фітболаеробіка, степ-аеробіка.
Для втілення в життя поставлених завдань, колективом закладу проведена значна робота по зміцненню й оновленню здоров'язберігаючого простору, який включає в себе:
- спортивний зал з раціонально підібраним фізкультурним та спортивно-ігровим обладнанням;
- плавальний басейн;
- фізкультурні куточки;
- куточки здоров'я;
- куточки усамітнення;
- різноманітні дорожки здоров'я, масажери та ін.
Широко використовується нетрадиційне фізкультурне обладнання:
- тунель для прокочування м'яча та різноманітних підлізань;
- багатофункціональні мішені для розвитку влучності та окоміру;
- куби для ігрових вправ на розвиток координації рухів, швидкої реакції та спритності;
- кільцекиди;
- м'ячі фітбол;
- степ-платформи;
- різнокольорові сліди;
- жорсткі килимки;
- триенгли;
- "парашути";
- природний матеріал для виконання загальнорозвиваючих вправ, що стимулює біологічно активні точки;
- яскраво оформлені предмети та інвентар для виконання загальнорозвиваючих вправ та ін.
Педагогами закладу, інструктором з фізкультури була проведена і відповідна робота по вивченню методичної літератури, наукових розробок та досліджень по даній темі (Болдурчіді П.П., Глазиріної Л.Д., Єфіменка М.М., Фірілевої Ж.Є., Сайкіної Є.Г., Шебеко Н.В., Єгорової Б.Б. та ін.), а також велися спостреження, діагностика з метою визначення стану фізичного розвитку дітей в дошкільному закладі.
На початку 2010 року педагогічною радою було прийняте рішення про впровадження в систему роботи фізичного виховання таких ііноваційних технологій, як фітбол-аеробіка, стретчінг, степ-аеробіка, система вправ Пілатес на заняттях з фізкультури та в руховому режимі для дітей і визначені етапи впровадження кожної з технологій. Ці технології, як показує досвід роботи, є ефективним доповненням до Базових державних програм.
Використання в ДНЗ - Школі сприяння здоров'ю фітболів дозволяє збільшити рухову активність дітей протягом дня. Регулярне їх використання, дотримання методичних рекомендацій щодо їх використання, забезпечує профілактику і лікування багатьох видів захворювань, збільшує ефективність загальновідомих вправ та дитячих ігор.
Вправи на м'ячах-фітболах створюють оздоровчий ефект і це підтверджено досвідом роботи спеціалізованих, корекційних та реабілітаційних методичних центрів Європи.
Інструктором з фізкультури розроблено комплекси вправ на м'ячах-фітболах в залежності від поставлених завдань і підбору засобів, які мають різноманітну спрямованість:
- для зміцнення м'язів рук та плечового поясу;
- для зміцнення м'язів пресу;
- для зміцнення м'язів спини та тазу;
-для зміцнення м'язів ніг та стопи;
- для збільшення гнучкості та рухливості суглобів;
- для розвитку функції рівноваги і вестибулярного апарату;
- для формування постави;
- для розвитку спритності і координації рухів;
- для розвитку музикальності й танцювальності;
- для розслаблення та релаксації;
- для профілактики та лікування різноманітних захворювань опорно-рухового апарату та внутрішніх органів;
- для профілактики розвитку плоскостопості;
- для регулювання психомотрних функцій.  

Практична робота в дошкільному закладі з використанням фітбол-аеробіки дозволяє зробити такі висновки:
- відбувається зміцнення опорно-рухового апарату;
- удосконалюється серцево-судинна і дихальна системи;
- розвиваються фізичні можливості дитини;
- підвищується працездатність, знижується відчуття втоми;
- покращується процес саморегуляції, самоконтролю та самозбереження.

Система вправ Пілатес.

Система вправ Пілатес - зорієнтована на баланс та гармонію всього тіла, в якій основний акцент сприямований на пластичність, розтяжку та планомірний розвиток усіх м'язів.
Використання таких вправ у фізичному вихованні дітей дошкільного віку приносить багато користі:
- для зростаючого організму дитини;
- для становлення особистості та свідомості;
- для навчання дітей з любов'ю і увагою ставитись до свого організму, піклуватися про нього;
- розвитку граційності та пластичності, ігрових рухів;
- виховання інтересу до занять фізичною культурою;
- для формуваня у дітей понять про здоровий спосіб життя.
Вправи Пілатес використовуються на заняттях з фізичної культури як загальнорозвиваючі вправи, як окремі вправи (наприклад, для розтягування певних груп м'язів після виконання основних рухів), як вправи для відпочинку, розтягнення, релаксації в кінці заняття.
Ознайомлення дітей з вправами починаємо з бесід про організм, тіло людини, про здоров'я, про необхідність мати ідеальну поставу, таким чином підводимо дітей до сприйняття системи Пілаетс, філософії цих вправ, викликаючи бажання дітей працювати над своїм тілом задля душевного комфорту.
На другому етапі ознайомлюємо дітей із основними стійками, які використовуються при виконанні вправ Пілатес, ведемо бесіди про необхідність правильності їх виконання, наголошуючи про важливість правильного дихання під час виконання вправ. При показі кожної вправи одночасно відбувається пояснення, чому саме так потрібно виконувати цю вправу, чим вона корисна для організму дитини.

Степ - аеробіка

Степ-аеробіка - ритмічні рухи вгору-вниз на спеціальній платформі. Такі вправи розвивають рухливість у суглобах, формують склепіння, тренують рівновагу, серцево-судинну, дихальну систему.
Для виконання вправ степ-аеробіки виготовили платформи для дітей. Їх розміри: не вище 12 см, шириною не більше 30 см, довжиною не більше 50 см. Заняття з степ-аеробіки супроводжуються ритмічною музикою. яка створює гарний настрій у дітей.
Cтеп-аеробікою з дітьми займаємося в різних варіантах:
- у формі повних занять оздоровчо-тренувального характеру, тривалістю 25-30 хвилин;
- як частина заняття (тривалість 10-15 хвилин);
- у формі ранкової гімнастики, що покращує і оздоровчий і емоційний стан дитини;
- в показових виступах на святах;
- як степ-розваги.
Досвід роботи показав, що заняття степ-аеробікою позитивно впливають на фізичну підготовленість, на працездатність, силову підготовленість - силу м'язів черевного пресу, плечового поясу, м'язів спини; гнучкість і розвиток координаційних здібностей. Кожна дитина на заняттях знаходить фізичне і моральне задоволення, отримує заряд енергії та бадьорості, а також "море" позитивних емоцій, з ентузіазмом опановуючи новими програмами зі степ-аеробіки.

Cтретчінг.

Стретчінг - комплекс вправ, призначений для того, щоб м'язи були еластичними, а суглоби гнучкими й рухливими. Вправи стетчінга розраховані на залучення в роботу всього організму, включаючи психіку, спрямовані на розслаблення і відновлення функцій м'язів.
Цими вправами наші діти починають займатися з чотирьох троків. Підбирається інструментальна музика з яскраво вираженим ритмом.
Заняття розпочинаємо з розповіді-казки з одночасним її розігруванням. Гра складається з декількох фрагментів, в які вплетені вправи на статичне розтягнення м'язів, стрибки, стимуляцію точок на ступні, розслаблення та відновлення дихання, і триває 20 хвилин зі старшими дітьми, а з малюками стільки, скільки він сам захоче.
Після занять ігровим стетчінгом у дітей покращується настрій, взаєморозуміння. Розучивши вправи, діти самостійно розігрують казку, тим самим розвиваючи свої творчі здібності.

 

Наші діти з великим задоволенням відвідують заняття в басейні, які мають оздоровчу спрямованість (діти займаються оздоровчим плаванням, аквааеробікою) та акцентуються на індивідуальному підході до кожної дитини.
Купання, плавання, ігри і розваги на воді, які проводимо з дітьми, є одним із найкорисніших видів фізичних вправ, сприяють оздоровленню, фізичному розвиткові, загартуванню дітей, позитивно впливають на всі системи організму.
Заняття в басейні також вирішують і виховні завдання - вміння поводити себе у воді, бути серйозним, відповідальним, витривалим, сміливим.

 

    В дошкільному навчальному закладі встановлено апарат для приготування кисневих коктейлів, які діти вживають за певною системою.
Кожний коктейль - це ефективний засіб для зміцнення імунітету, профілактики інфекційних захворювань, відновлення сил після хвороби. Він активно насичує організм киснем, тим сами створюючи сприятлтві умови для нормального функціонування всіх його органів.

 

    Одним із важливих напрямків діяльності дошкільного навчального закладу - Школи сприяння здоров'ю є і корекційна робота з дітьми. З цією метою функціонують групи для дітей з вадами опорно-рухового апарату та фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення.
Учитель-логопед Короленко Т.П. діагностує мовленнєвий розвиток дошкільників, планує і проводить корекційну роботу з постановки звуків мови, автоматизації звуків у складах, словах, реченнях, зв'язному мовленні. Проводить релаксацію, дихальну, пальчикову й артикуляціну гімнастики, масаж, ігротренінг, казкотерапію, логоритміку, розвиває фонетико-фонематичний слух.
    Вихователі групи для дітей із вадами опорно-рухового апарату спільно з сестрою медичною проводять відповідні заходи згідно з планом ортопедичної реабілітації дітей, визначених лікарем-ортопедом.
1. Дотримання індивідуального ортопедичного режиму, який включає в себе:
- періодичне розвантаження хребта дитини протягом дня в положенні лежачи;
- зміна положення тіла під час занять;
- обов'язкове проведення ортопедичних хвилинок;
- сон дітей на твердих ліжках;
- правильне положення тіла дітей за столом під час їди, організованої діяльності;
- формування та закріплення навички утримувати правильну поставу.
2. Проведення лікувальної фізкультури - 3 рази на тиждень.
3. Проведення лікувального масажу - 4 рази на рік.
4. Проведення гідромасажу ніг у спеціальних ванночках.
    Результати реалізації даних технологій, проведення корекційної роботи в загальній системі фізкультурно-оздоровчої роботи в ДНЗ Школі сприяння здоров'ю, стала позитивна динаміка стану здоро'я дітей, з'явилась якість у техніці виконання рухів і виразність у моториці.
За отриманими результатами діагностики видно, що стався якісний ріст за всіма показниками. Високий рівень виконання основних рухів мають 90% дітей, середній рівень - 8%, нижче середнього - 2%. У дітей спостерігається горда постава, розкутість в рухах і їх невимушеність.

Фестиваль  "Гармонія руху" 2012

 

    З метою збереження та зміцнення здоров'я вихованців та аткивізації роботи у фізкультурно-оздоровчому напрямку в рамках фестивалю "Гармонія руху" в ДНЗ на фестивальний тиждень у листопаді було заплановано та проведено такі фізкультурно-оздоровчі та освітні  заходи:
відкриті заняття з фізкультури для батьків та вихователів ДНЗ з використанням новітніх оздоровчих технологій - ігрового стетчингу та степ-аеробіки, на яких гості змогли отримати уявлення - яким чином ці інновації впроваджуються в систему роботи ДНЗ, на власні очі переконалися у дієвості обраних технологій, виявити результати використання оздоровчих технологій.
  
 
 
 

 

На степ-платформах танцювали,
Своє сердечко укріпляли,
Красивий крок, красивий рух -
Степ-аеробіка зміцнює дух!
    Майстер-класи для вихователів ДНЗ та батьків вихованців старших груп по фітбол-аеробіці та Пілатесу, де учасники змогли не лише ознайомитися з історією виникнення  таких напрямків у фізкультурно-оздоровчій роботі, дізнатися про методи та прийоми впровадження цих технологій в освітньо-виховний процес в дошкільному закладі, а й, власне, відчути самому користь цих вправ, переконатися в їх спрямованості на всебічний гармонійний розвиток особистості, цікавості, впливу на формування бажання вести активний та здоровий спосіб життя
 
 
 
У філософію системи Пілатес ми поринали,
Працювати "Тіло і Розум" в тандемі ми навчали,
Ідеальна постава, гнучкий хребет -
Молодості і гарного настрою
Наших педагогів секрет. 
    Екскурсія для дітей середніх та старших груп до фітнес-центру "Лайм", під час якої діти ознайомилися з різноманітним фізкультурним обладнанням для проведення тренувань, мали змогу спробувати свої сили на деяких тренажерах, спостерігали за тенуванням окремих груп: чоловіків в тренажерному залі та жінок у спортивному залі - і поповнили скарбничку своїх знань у сфері "Я у Світі" про фізичні можливості людей різної статі, знання з валеології - про будову тіла людини, про красу спортивної фігури, правильної постави, а отже, про користність занять фізкультурою, різними видами активних рухів.
 
 
 
Дуже любим мандрувати,
На різних екскурсіях побувати.
В фітнес-клубі побували,
З дорослих - сильних і красивих -
приклад занять фізкултьтурою,
і постійним тренуванням організму брали.

 

   Консультація для батьків на тему: В ігри ми граємо - здоровими зростаємо". Мета консультації - навчити батьків правильно організувати рухову активність дітей вдома, довести необхідність сумісних ігор (дитина-дорослий) для встановлення довірливих, доброзичливих відносин зі своєю дитиною, для отрмання дитиною відчуття "Мене люблять".
    Заняття у валеологічному куточку, де діти мали змогу самостійно і під керівництвом вихователів отримати елементарні знання і навички по формуванню та збереженню свого здоров'я.
Спортивне свято "Мама, тато і я - спортивна, активна і дружна сім'я", під час якого всі учасники вчилися діяти разом, допомагати один одному та вболівати за спільні дії, а також активно, з користю для психічно-фізичного здоров'я проводити час разом.
                                                                       

 Здоров'язбережувальні технології в ДНЗ №11 "Теремок", м.Миргород 

Copyright © 2014. ЗДО №11 "Теремок"