«Діти повинні жити у світі краси, гри, казки,
музики, малюнка, фантазії, творчості.»
В. Сухомлинський
18 лютого 2022 року в закладі дошкільної освіти №11 «Теремок» відбулася творча зустріч педагогів, що атестуються в 2021-2022 н. р.,
із колегами закладу в «Теремковій арт-майстерні»,
оскільки доброю основою для початку роботи є мотивація та сюжет казки, тож до майстерні завітав екзотичний птах Фламінго,
разом із яким зустріч стала своєрідною стежкою знань у галузі розвитку творчих здібностей. Мета заходу - підвищення рівня професійної компетентності вихователів закладу дошкільної освіти щодо розвитку інтересу дітей до образотворчої діяльності у вигляді художнього експериментування з різними техніками та матеріалами.
Переглядаючи презентацію вихователя – методиста Якименко Світлани Миколаївни,
педагоги познайомилися із різними техніками зображувальної діяльності. А практична частина була побудована на проведенні майстер-класів із використання нетрадиційних технологій. Так, вихователь Шапочка Валентина Іванівна,
ознайомивши колег із техніками для найменших вихованців, надала можливість присутнім спробувати поєднати в одному малюнку декілька технік: малювання повітряно-пухирчастою плівкою, тичком, набризком за допомогою зубної щітки.
Вихователь Маляр Людмила Олександрівна
продемонструвала ще одну нетрадиційну техніку малювання, яку використовує в роботі з дітьми, – малювання на камені, «оживаючі камені».
Подібна діяльність вельми корисна для малюків, які будуть прикрашати камені малюнками, максимально використовуючи свою фантазію, розвиваючи уяву, тактильні відчуття та моторні функції рук. У подальшому свої вироби діти використовують під час ігор.
А Рожковська Ірина Миколаївна, педагог вищої кваліфікаційної категорії,
вважає, що навчитися малювати на водному просторі означає зрозуміти мову того, що складає основу всього живого – води. Вихователь навчає дітей передавати враження, почуття, настрій за допомогою техніки «Ебру». Цією технологією вона зацікавила своїх колег, адже кожен малюнок – це фотографія моменту, в якому є ми, всесвіт і вода… Почавши спілкування з водою одного разу, людина з кожним кроком занурюється у більш глибоке розуміння світу і знаходить себе. Малювання на воді дає можливість реалізуватися у творчій сфері, відчути себе художником і отримати справжнє задоволення від мистецтва.
Педагоги дошкільного закладу працюють для розвитку художніх здібностей дітей за допомогою традиційних та не традиційних технік зображувальної діяльності.
об'ємна аплікація з гофрованого паперу
малювання та аплікація з манною крупою
штампування паралоновими штампами
колективна робота різними техніками зображувальної діяльності (аплікація манкою, малювання пальчиками, тичками)
ліплення з солоного тіста - жайворонки
техніка ебру
об'ємна аплікація з ниток
Сонечко - долоньками
коктельними трубочками
Бізі-борд оселився в групі завдяки вмілим рукам сім'ї Демещук
та батькам групи "Вишенька"
Фантазію і здатність до переживання слід розвивати в ранньому віці.
Усе, що дитина переживає, все, що в ній пробуджене
і виховане, проявляється впродовж усього її життя.
Карл Орф
Сучасні освітні стандарти вимагають від педагога пошуку нових методів, які активізують пізнавальну діяльність дошкільника в процесі різних видів музичної діяльності. Питанню пошуку інноваційних підходів до музичного виховання було присвячено засідання професійної педагогічної спільноти керівників музичних закладів дошкільної освіти Миргородської міської територіальної громади, яке відбулося 1 лютого 2022 року в Гончаренко Центрі education and culture.
Калайтан Г.О., керівник музичний ЗДО №11 «Теремок», виступила з презентацією «Інноваційні підходи в діяльності музичного керівника», довела актуальність теми і поділилася власним досвідом застосування інновацій у музичному вихованні дошкільників.
Майстер-клас «Музичні намистинки» з креативної музичної педагогіки, який провела для присутніх Галина Олексіївна, був побудований на інноваційних ігрових вправах по Орф- методиці. Застосовувалася методика «Body Percussion» (гра музики тілом, без музичних інструментів), комунікативні танці, тілесно- орієнтована терапія, танцювальна творчість, орф-театр. Присутні активно залучилися до орф-оркестру: грали на паперових листочках, кругових ксилофонах, барабанах, маракасах, бумвокерсах, клавесах, чаймбарах, діатонічних дзвіночках за різними кольоровими партитурами та ритмосхемами.
Педагоги зійшлися на думці: сучасні діти потребують нових відповідальних та вдумливих підходів у музичному вихованні, зорієнтованих на творчий розвиток дитини, на занурення в атмосферу цікавого музичного розвитку та радості творення.